eTail Deutschland 2019

Language: |

2018 Media Center

eCommerce Revenue Is Growing Rapidly In Germany – Don’t Lose Out On Your Share

2017 offers a huge opportunity for retailers – eCommerce revenue is growing immensely across Europe, and Germany in particular is a leader in this space. Not surprisingly - more than 75% of the German population are now regular internet shoppers!

Are you prepared for the changing eCommerce market?

• By 2018, eCommerce sales are expected to rise by 34% in Germany bringing the total market to nearly €75 billion.

• Germany is the second largest market in Europe, behind the UK, but with the most growth potential.

• 32% of eCommerce sales were mobile purchases in 2015, with 16% of sales coming from smartphones and 16% from tablet devices.

Download the report today to read more!

Umbruch digitaler und mobiler Marketingstrategien im Einzelhandel

Im August/September 2014 hat eTail Umfragen unter 155 Unternehmen in vier europäischen Ländern durchgeführt, in Großbritannien, Deutschland, Frankreich und den Niederlanden, mit dem Ziel, die Nutzung digitaler und mobiler Strategien der Händler zu erfassen. Der vorliegende Bericht ist eine Zusammenfassung dieser Recherchen und ausführlicher Händlerbefragungen.

Nur die Schnellsten überleben im E-Commerce-Dschungel

E-Commerce-Händler in Europa erleben derzeit einen Boom – für den Einzelhandel in Deutschland prognostizieren die Analysten des Centre for Retail Research ein Umsatzwachstum von 23 % für 2015. Angesichts wachsender Konkurrenz bemühen sich Einzelhändler intensiv, sich von der Konkurrenz abzuheben. Nur die schnellsten werden im E-Commerce-Dschungel überleben.

Datenbasiertes Omnichannel-Marketing

Laden Sie den Bericht jetzt herunter und erfahren Sie mehr über:

• Die größte Herausforderung für fast 40 % der großen deutschen Händler
  • Die wesentlichen Investitionsbereiche in den nächsten 12 Monaten
  • Die strategischen Bereiche, die von nahezu 40 % der Befragten vernachlässigt wurden
  • Die Wachstumsprognosen für 2015/16
The Global eCommerce Expansion Report

avarto Bertelsmann, providers of integrated eCommerce in Supply Chain Management, needed to gain a clearer understanding of how retailers approach global expansion of their eCommerce activities.

Together we designed a survey to be distributed across four sectors [Beauty, Fashion, Luxury & FMCG].

In total we surveyed over 90 companies, and the resulting whitepaper is the culmination of the research.

Thomas-Pink-Fallstudie

Thomas Pink war einer der ersten Bekleidungshändler in Großbritannien, der sich mit den einzigartigen, virtuellen Anprobe Möglichkeiten von Fits.me anhand realer Kleidungsbilder beschäftigte.